יוני 25, 2020

"בגיוס כספים צריך להבין שזה שאמרו לך ארבע פעמים "לא", זה לא אומר שלא תפנה בפעם החמישית"

אלדד שמש, מייסד שותף ומנכ"ל CardiacSense, מסביר למה בגיוס כספים אסור להתייאש, ומדוע אסור לוותר על הגנת פטנט בשום אופן.

אלדד שמש, צילום: מיקי בן-ארי מזרחי

שם החברה: CardiacSense

שנת הקמה:  2010

ספר מעט על הטכנולוגיה שלכם ומה מטרתה:
CardiacSense פיתחה טכנולוגיה המאפשרת למדוד בצורה רציפה ונוחה ולאורך זמן את כל הפרמטרים החיוניים; דופק, קצב נשימה, רמת חמצן בדם, לחץ דם וטמפרטורה, בחולים כרוניים, וכן מהפרעות קצב לב. הפיתוח מתרכז בסנסורים מיוחדים שחלקם מהווים שיפור של סנסורים מוכרים וחלקם סנסורים חדשים לחלוטין. הסנסורים מלווים כמובן באלגוריתמים.

באילו שווקים אתם פועלים?
בכל השווקים הרפואיים הרלוונטיים החל באנשים שדואגים מאוד לבריאותם, המשך בחולים כרוניים וכלה בבתי אבות ובתי חולים.

מהו הרגע הקשה ביותר איתו התמודדת כיזם ואיך התגברת עליו?
הרגעים הקשים ביותר הם פיטורי אנשים והורדת שכר גדולה. עושים את זה ברגישות ועם הרבה הסבר, על מנת שהאנשים יבינו את המצב וירגישו חלק מהמאמץ לשפר. לשמחתנו צלחנו שני משברים כאלה. חשוב מאוד לבנות בצוות ההנהלה אנשים שאיתם ניתן לחלוק את העול. "בנאדם אחד חזק ככל שיהיה לא יכול להרים אלונקה לבד".

מהם האתגרים העיקריים (עסקיים/אישיים) איתם התמודדת וכיצד?
האתגרים העיקריים הם גיוס כספים ופיתוחים טכנולוגיים.
בגיוס כספים צריך להבין שזה שאמרו לך ארבע פעמים "לא", זה לא אומר שלא תפנה בפעם החמישית. ברוב הפעמים זה לא עניין אישי, לכל גוף השקעה יש את הזמן המתאים בו "מתיישרים כל הכוכבים" ומתקבלת החלטה חיובית לגביך. חייבים להזכיר להם כל כמה חודשים מה הסטאטוס שלך, כך שכאשר "יתיישרו הכוכבים" הם יזכרו אותך.
בהקשר של אתגרים טכנולוגיים, חייבים למצוא את העובדים המתאימים וכמובן כמו בכל נושא אחר חייבים להיות עקשנים ולהתמיד. פיתוח של טכנולוגיה חדשנית הוא תהליך האורך שנים רבות.

שתף אותנו בהצלחה שחוויתם ומה אתה חושב שסייע לכם להשיג אותה
אחת ההצלחות המרכזיות שלנו, עד עתה, היא פיתוח של סנסור ייחודי שיכול לזהות תנועות גידים.
מה שאפשר את ההצלחה היה כוח אדם מקצועי רלוונטי, סקרנות והתמדה. פותחו כ-7 דורות של סנסור עד שהצלחנו להגיע לביצועים ומחיר היעד.

שתף אותנו בכישלון שחוויתם ובמה שלמדת ממנו
הכשלון היה בגיוס כספים. למדנו שחייבים לגייס כל הזמן ולא לחכות למצב אופטימאלי. כמו כן, למדנו שחייבים להישאר במודעות של המשקיעים כל הזמן.

באיזה שלב החלטתם להגן על הטכנולוגיה בעזרת פטנט ומדוע?
מראשית המיזם. השווי של חברה טכנולוגית הינו בעיקר ה-IP שלה, אי לכך משאבים רבים מושקעים בנושא מההתחלה אפילו אם זה בא על חשבון שכר של אנשים.

האם אתה יכול להצביע על יתרון עסקי שהפטנט העניק לכם?
בכל גיוס מהותי יש גורמים שמריצים בדיקת נאותות. ככל שהבודק יותר מנוסה הוא יבחן את חלק ה-IP טוב יותר.

איזה מקום נתתם לרישום פטנט בתקציב הפיתוח שלכם? האם יעדתם בכלל במקור תקציב לנושא?
החלק החשוב ביותר בתקציב הוא IP, אין מרכיב אחר שמנצח אותו.

היכן נרשם הפטנט ומדוע דווקא שם? איך מעצבים אסטרטגיה בתחום כזה?
אנו מכוונים לארה"ב, אירופה, יפן וסין שהם השווקים המרכזיים שלנו ומשם יגיע גם רוכש החברה.

אין באמור במאמר כדי להוות עצה, הדרכה, ייעוץ או חוות-דעת בנושא, והוא מוגש כשירות ללקוח להעשרה כללית בלבד ולא לכל מטרה אחרת. בכל נושא ספציפי יש לפנות לעורכי הדין או עורכי הפטנטים הרלוונטיים במשרדנו.

הירשמו לניוזלטר שלנו