מרץ 1, 2011

דרישות חדשות להגשת מידע למשרד הפטנטים האירופי

ד״ר אילן כהן (שותף לשעבר), שותף בכיר
ד״ר אילן כהן (שותף לשעבר)

שותף בכיר

ריינהולד כהן ושות׳

משרד הפטנטים האירופי הצטרף למגמה של משרדי פטנטים רבים בעולם ודורש עתה מהמבקשים בבקשה לפטנט להגיש לו תוצאות חיפוש שבוצעו במסגרת הבקשות מהם נתבע דין קדימה בבקשה האירופית. הדרישות החדשות הינן בתוקף מה- 1 בינואר 2011. 

משרד הפטנטים האירופי (EPO) התגאה תמיד באיכות החיפושים המבוצעת במהלך בחינת בקשות פטנט על ידו ועל כן לא העלה דרישה גורפת לספק לו תוצאות חיפוש או תוצאות בחינה של משרדי פטנטים אחרים; הגם שבוחנים במשרד הפטנטים האירופי מעלים לעיתים דרישות כאלה במהלך הבחינה.

אולם, תוך הצטרפות למגמה כללית בה משרדי פטנטים ברחבי העולם מסתמכים הדדית על תוצאות בחינה וחיפוש ממדינות אחרות, בין היתר במסגרת ה – 1PPH Patent Prosecution Highway ,החל מה- 1 בינואר 2011, משרד הפטנטים האירופי מיסד דרישה כללית להמצאת תוצאות חיפוש. אולם, שלא כמו משרדי פטנטים אחרים שבהם קיימים דרישות דומות (כמו רשות הפטנטים בישראל), הדרישה להספקת מידע כזה מוגבלת לתוצאות חיפוש שהתקבלו בקשר לבקשה/בקשות ממנה/מהן נתבע דין קדימה.

לא יהי צורך להגיש את דו"ח החיפוש הזה אם הבקשה ממנה נתבע דין הקדימה היא בקשה ביפן, בריטניה, או משרד הפטנטים בארה"ב, שכן למשרד הפטנטים האירופי יש קשרים אלקטרוניים ישירים עם משרדי פטנטים אלה דרכם יתקבל דו"ח החיפוש באופן ישיר.

אי מילוי הדרישה במועד יגרום לכך שהבקשה האירופית תיחשב כבקשה שנזנחה. אולם, הליך ה- further processing יתאפשר במקרה של דחייה כזו.

בשלב זה הדרישות החדשות להספקת מידע מוגבלות אך ורק לתוצאות החיפוש בבקשה ממנה נתבע דין הקדימה ובמרבית המקרים אינה רלוונטית למבקשים ישראליים שבאופן טיפוסי מגישים בקשה ראשונה כבקשה מקדמית
(provisional) בארה"ב, בקשה, שכידוע, אינה נבחנת ולא מבוצע כל חיפוש בהקשר אליה. לעומת זאת, אלה שבקשתם הראשונה (בקשת הבכורה) מוגשת בישראל או במדינה אחרת ויגישו בקשה אירופית שתתבע דין קדימה מבקשה ראשונה זו, יהיו מחויבים להגיש למשרד הפטנטים האירופי את תוצאות החיפוש שהתקבלו בהקשר לבקשת הבכורה. 

סביר להניח שזוהי סנונית ראשונה ומשרד הפטנטים האירופי, בהתאם למגמה הבינלאומית הכללית, ירחיב בעתיד את הדרישות להספקת מידע על פרסומים שצוטטו במסגרת בקשות מקבילות מעבר לבקשת הבכורה.

1 ה- PPH היא תוכנית בינלאומית במסגרתה משרדי פטנטים עושים שימוש בתוצאות הבחינה ממשרדי פטנטים אחרים. תחילתו של ה- PPH בהסכם משולש בין משרד הפטנטים האירופי, היפני ואמריקאי, אך תפוצתו של הסדר זה רחבה יותר היום. 

אין באמור במאמר כדי להוות עצה, הדרכה, ייעוץ או חוות-דעת בנושא, והוא מוגש כשירות ללקוח להעשרה כללית בלבד ולא לכל מטרה אחרת. בכל נושא ספציפי יש לפנות לעורכי הדין או עורכי הפטנטים הרלוונטיים במשרדנו.

פנו אלינו
הירשמו לניוזלטר שלנו