מדוע חשוב ליווי משפטי בעת טיפול במאגרי Big Data?

ערן ברקת, שותף, ראש המחלקה המשפטית
ערן ברקת

שותף, ראש המחלקה המשפטית

גילת ברקת ושות׳

שותף מנהל

קבוצת ריינהולד כהן

אלה הכללים המשפטים – מסחריים שחשוב להסדיר לפני שנכנסים לעולם ה-Big Data בעסקים

בכל יום אנחנו מייצרים כמויות עצומות של מידע שנאסף ממקורות שונים: חיישנים בבית חכם, פעילות באתרי מדיה חברתית, בדיקות רפואיות, שימוש באפליקציות, מיקומי GPS, רכישות אונליין, ועוד. ריכוז כמות עצומה של מידע לגבי כמות עצומה של בני אדם יוצר ביג דאטה. ניתוח של ביג דאטה באמצעות כלי תוכנה חדישים של בינה הופך את העולם יעיל וחכם יותר. הוא מאפשר הגעה להישגים שלא נצפו בעבר. ביצוע המחקר עובר מבני אדם למחשבים.
מתודות רישוי של גישה לביג דאטה והגעה להסכמים עם חוקרים, חברות ענק וסטארט-אפים, דורשות ליווי מגורם משפטי מומחה.

ספק גדול של שירותים רפואיים החליט להיכנס אל עולם התוכן הזה. בסיוענו הוקמה מסגרת משפטית להפעלת הגוף האחראי על המהלך. בלב העניין נקבעה מדיניות של הסדרי רישוי וגישה למידע, במסגרתם הגוף מעמיד את המידע לרשות החוקרים ואם המחקר יניב הכנסות, הגוף יזכה לחלק מהן.

בתחום החדשנות ישנה התמודדות עם העדר רגולציה או קיומה. לרוב, הטכנולוגיה הולכת לפני הרגולטור, ויזמים צריכים להכיר מגמות בפן המשפטי ובפן הרגולטורי. חשוב לבדוק את השאלות הבאות: מי בעל הידע? בעל הנתונים או יוצר כלי הניתוח החכם? איך לעצב הסכמים כדי להפיק ערך מכל הידע? ליווי משפטי מהצעד הראשון הוא פשוט הכרחי.

אין באמור בסרטון כדי להוות עצה, הדרכה, ייעוץ או חוות-דעת בנושא, והוא מוגש כשירות ללקוח להעשרה כללית בלבד ולא לכל מטרה אחרת. בכל נושא ספציפי יש לפנות לעורכי הדין או עורכי הפטנטים הרלוונטיים במשרדנו.

פנו אלינו
הירשמו לניוזלטר שלנו