מדוע חשוב להגן על פטנט בסין?

אהוד האוזמן, שותף, ראש מחלקת הייטק
אהוד האוזמן

שותף, ראש מחלקת הייטק

ריינהולד כהן ושות׳

כ-20 אחוזים מההשקעות בסטארטאפים ישראלים נעשות על ידי משקיעים וחברות סיניות, מה שמחייב את בעלי החברות להתאים עצמם באמצעות הגנת פטנט ראויה בסין

אנו עדים למגמה של בריחת מפעלי ייצור מסין וייבוא סחורה זולה, למשל מווייטנאם, למכירה בשוק הסיני. לצד זה מזהים סצנת סטארט אפים סיניים מקומיים המחפשים  בלעדיות על  פיתוחים מקוריים. מגמות אלו הובילו את הממשל הסיני לשינוי מהותי בחוקי הגנת הקניין  הרוחני  בסין והתאמתם לעקרונות מתקדמים של חוקי הגנת קניין רוחני במדינות  המערב.  כדי להתמודד עם הפרת זכויות קניין רוחני הוקמו בסין בתי משפט ייעודיים לתביעות הפרת פטנטים והיום מוגשות בסין יותר בקשות פטנט מאשר בארה"ב. אתם מאמינים?

בשנים האחרונות זה קורה יותר ויותר: ענקית האינטרנט "עליבאבא" רכשה את חברת הסטארט אפ הישראלית "ויז'ואל-ליד" אשר אמונה על פיתוח טכנולוגיה של קריאת מידע המושתל בתמונה שניתן לסרוק באמצעות הסמארטפון ואף מינתה את אחד המייסדים לטכנולוג הראשי שלה בישראל. פורטפוליו הפטנטים האיכותי שבנינו יחד עם החברה, זכה להערכה רבה ע"י הרוכשת "עליבאבא". עפ"י סטטיסטיקות  מעודכנות כ- 20 אחוזים מההשקעות בסטרטאפים ישראלים נעשות ע"י משקיעים וחברות  סיניות! זו התפתחות שכבר אי אפשר להתעלם ממנה. במקרים רבים המשקיעים הסיניים יעניקו משקל רב לקיום הגנת פטנט בסין שתקנה להם יתרון תחרותי על  פני מתחריהם בסין.

יזמים ישראליים חייבים לצאת מנקודת הנחה יתכן שבאחד מסיבובי ההשקעה הקרובים ואפילו במכירה הגורם המשמעותי בעסקה יכול להיות משקיע או אפילו רוכש סיני. העדר הגנת פטנט ראויה בסין עלול להוות חיסרון משמעותי באטרקטיביות העסקה בעינו של הגורם הסיני.

אין באמור בסרטון כדי להוות עצה, הדרכה, ייעוץ או חוות-דעת בנושא, והוא מוגש כשירות ללקוח להעשרה כללית בלבד ולא לכל מטרה אחרת. בכל נושא ספציפי יש לפנות לעורכי הדין או עורכי הפטנטים הרלוונטיים במשרדנו.

פנו אלינו
הירשמו לניוזלטר שלנו