מרץ 24, 2020

מענקים וסיוע לחברות טכנולוגיות שיציגו רעיונות לפתרונות להתמודדות עם נגיף הקורונה

לפיתוח תרופות וחיסונים יש חשיבות עליונה בהתמודדות עם מגפת ה- Covid-19. בישראל יכולת מדעית ופיתוח רפואי מהמובילים בעולם, ואלה יחד עם התמריצים והסיוע שנותנת המדינה יכולים להאיץ את הפיתוח לרווחת תושבי ישראל והעולם. קבוצת ריינהולד כהן מתגייסת גם היא למאמץ זה.

התפרצות מגפת ה- Covid-19 הביאה, לראשונה מזה יותר מ-7 עשורים, לפגיעה קשה מאד בסדרי עולם. מעבר לפגיעה הרפואית הישירה הפגיעה הכלכלית נראית חסרת תקדים בהיקפה. מחקר ופיתוח שמטרתם להביא לתרופות וחיסונים למחלה הם בעל חשיבות רפואית וכלכלית מהגדולות שידע עולם הרפואה בעשורים רבים, אולי מאז גילוי הפניצילין והמהפכה הרפואית שהגילוי הזה הביא לעולם.

החוקרים והמחקר בתחום מדעי החיים והרפואה בישראל עומדים בשורה הראשונה בעולם ואלה, יחד עם האווירה היזמית והקשר ההדוק שבין האקדמיה לתעשייה, מבטיחים יכולת ראשונה במעלה להתקדם במהירות ממחקר בסיסי למחקר תעשייתי שמטרתו להביא תרופה או חיסון לחולים. יכולות אלה עשויות גם להביא במהירות לפריצת דרך בפיתוח דרכים לטיפול ומניעה של ההדבקה ב- Covid-19 ובמיגור המחלה.

יש לברך, אם כן, את רשות החדשנות שהזדרזה והוציאה קול קורא לקהילה הטכנולוגית בישראל להגשת בקשות סיוע עבור תוכניות מו"פ בשלבים מוקדמים (Ideation), כאלה היכולות לסייע בהתמודדות עם הווירוס. במסגרת הקול הקורא נבחרו  35 פרויקטים עם פתרונות למגפת הקורונה לקבל תמיכה בסכום כולל של 22 מיליון ₪, ניתן לראות פירוט כאן.

קבוצת ריינהולד כהן, קבוצת הקניין הרוחני הגדולה והמובילה בישראל, התגייסה גם היא, לאור הנסיבות והצורך הדחוף בפתרונות בתחום זה, להירתם לעניין והשיקה את תוכנית CORONA RCIP, שהיא תוכנית סיוע למיזמים אשר מטרתם לפתח טכנולוגיות לטיפול ומניעת הדבקה של וירוס הקורונה. התוכנית תכלול הכנה והגשה של בקשה ראשונה מלאה לפטנט על טכנולוגיה כזו עם הנחה מפליגה על שכר הטרחה. במסגרת התוכנית הקבוצה תציע הנחה של 75% על שכר הטרחה לכל מיזם שייבחן ויימצא ראוי לכך. תוכנית CORONA RCIP תפעל עד לסוף חודש יוני 2020. פניות להשתתפות בתוכנית אפשר להגיש דרך הקישור הבא או בפניה בדוא"ל: Corona@rcip.co.il
כמות הבקשות מוגבלת ותיבחן בהתאם למועד ההגשה, עד 15/5/20.

יזמים המתעניינים בנושא יוכלו למצוא מידע נוסף גם ביוזמה של ארגון Healthil  שהשיק את Services Marketplace – HealthIL Ecosystem ובו פירוט של נותני שירותים לסיוע למלחמה בווירוס.

 

פנו אלינו
הירשמו לניוזלטר שלנו