ינואר 1, 2012

שירות חדש לעידוד רישוי פטנט של WIPO

ד״ר אילן כהן (שותף לשעבר), שותף בכיר
ד״ר אילן כהן (שותף לשעבר)

שותף בכיר

ריינהולד כהן ושות׳

הארגון הבינ"ל לקניין רוחני (The World Intellectual Property Organization – WIPO) הודיע לאחרונה על שירות חדש בתוקף מחודש ינואר 2012.  השירות  יאפשר לבעלי בקשות בינלאומיות- PCT אשר מעוניינים לפרסם את רצונם להעניק רישיון לאחר על האמצאה נשוא בקשת הפטנט שלהם יכולים לבקש לרשום זאת במרשם יעודי לכך באתר האינטרנט של WIPO. 

 

החל מחודש ינואר 2012, כל מבקש אשר מעוניין להציע  רישיון  על האמצאה שלגביה הוגשה בקשת PCT יכול לבקש שהמשרד הבינ"ל (1International Bureau – IB) יפרסם זאת  באתר ה-   PATENTSCOPE2 של WIPO בו יקוים מרשם של בקשות פטנט אשר ניתן לקבל עליהן רישיון.

זה, ככל הנראה, הניסיון המעשי הראשון של WIPO לעודד באופן פעיל את ענף מסחור הפטנטים, אשר על פי הערכות של חברת American Express הוא בעל מחזור פעילות שנתי של מעל 100 מיליארד דולר3.

 

רישום כאמור  יכול להתבצע באמצעות הגשת טופס יעודיאו דרך מכתב ל- IB אשר יציין את זהות בקשת ה- PCT אשר מוצעת לרישוי. בנוסף, ישנה גם אפשרות להעביר מידע על תנאי הרישיון המבוקשים, אשר יפורסם אף הוא.

בקשה לרשום בקשת PCT באותו המרשם יכולה להיות מוגשת בכל עת  מהגשת בקשת PCT ועד לחלוף 30 החודש5 מתאריך דין הקדימה של הבקשה. האופציה הזו זמינה לכל בקשתPCT  החל מה- 1 בינואר 2012 אשר לגביה מועד 30 החודש עדיין לא חלף.

 

1 המשרד של WIPO אשר מנהלת את אמנת ה- PCT

https://www.wipo.int/patentscope/search/en/search.jsf

3 ר' https://about.americanexpress.com/news/pr/2011/ipzone.aspx

4 "Form PCT/IB/382 "Request for indication of availability for licensing purposes

5 מועד בו יש להגיש בקשות לאומיות לפטנט על סמך בקשת ה- PCT במדינות רבות.

 

אין באמור במאמר כדי להוות עצה, הדרכה, ייעוץ או חוות-דעת בנושא, והוא מוגש כשירות ללקוח להעשרה כללית בלבד ולא לכל מטרה אחרת. בכל נושא ספציפי יש לפנות לעורכי הדין או עורכי הפטנטים הרלוונטיים במשרדנו.

פנו אלינו
הירשמו לניוזלטר שלנו